۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
اقدامات «رافزا» در توسعه زیرساخت فناوری بازار سرمایه

به گفته حجت‌الله فرهنگیان، شرکت رایان هم‌افزا امسال به عنوان ناشر برتر از سوی سازمان بورس انتخاب شد و یکی از مهمترین دلایل این انتخاب، شفافیت «رافزا» است.

فردای اقتصاد: مدیرعامل شرکت رایان هم افزا در نشست خبری روز جاری عنوان کرد: «رافزا» یکی از بازیگران کلیدی بخش تکنولوژی و فناوری در بازارهای مالی کشور به شمار می‌‎رود.

حجت‌الله فرهنگیان ادامه داد: رایان هم‌افزا با ترکیب سهام‌دارای ۳۲ درصد تامین سرمایه سپهر، ۲۶ درصد تامین سرمایه نوین، ۱۴ درصد شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا، ۳ درصد گروه توسعه مالی مهرآیندگان و ۲۵ درصد سایر سهامداران در حال فعالیت است. در حال حاضر بیش از ۶ میلیون کاربر و سرمایه‌گذار برخط از خدمان رایان‌هم‌افزا بهره می‌برند و این شرکت  میزبانی عملیات بیش از۲ میلیون معامله‌گر برخط را بر عهده دارد. همچنین قابلیت اتصال همزمان بیش از ۲۰۰ هزار نفر به سامانه معاملات بر خط رایان‌هم‌افزا مهیا است.

وی با اشاره به سهم و جایگاه رایان هم‌افزا در حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه گفت: ۶۲ درصد از کارگزاری‌های بورس و اوراق بهادار، ۷۲ درصد از کارگزاری‌های بورس کالای ایران، ۶۲ درصد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ۴۱ درصد از شرکت‌های سبدگردانی مشتری این شرکت هستند.

فرهنگیان با اشاره به بهره‌برداری از صندوق تضمین اصل سرمایه و مختلط تصریح کرد: ماهیت صندوق تضمین بر حفظ اصل سرمایه اشخاص بنا شده است و با این وجود، واحدهای این صندوق از تنوع خوبی برخوردارند که طیف سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز و ریسک‌پذیر را شامل می‌شود.

به گفته وی، صندوق بخشی نیز دیگر محصول جدید شرکت است، صندوق بخشی نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی است که بخش  بزرگی از پرتفوی خود را به صنعت خاصی اختصاص می‌دهد.        

مدیرعامل شرکت رایان هم افزا ابراز داشت: رفتار نماد رافزا در فرابورس همواره همسو و هماهنگ با روند بازار بوده، که در این مسیر با همراهی بازارگردان، سعی بر این امر بوده است تا با تمام توان از دارایی سهامداران حفاظت و حراست به عمل آید. عملکرد بازارگردان «رافزا» در حمایت از سهم عملکرد قابل قبولی محسوب می‌شود و همواره سعی شده از حقوق سهامدار خرد محافظت شود. 

فرهنگیان در خصوص برنامه‌های آتی شرکت گفت: برنامه‌های آتی شرکت رایان هم‌افزا به ۵ بخش اصلی تولید، پشتیبانی، مالی اداری و حاکمیت شرکتی، عملیات و فروش و بازاریابی تفکیک می‌شود.

وی درباره برنامه‌های آتی حوزه عملیات گفت: اتمام فرآیند خرید تجهیزات و عملیاتی نمودن مرکز داده Disaster در آسیاتک، مدیریت، پشتیبانی و نگهداری زیرساخت‌های پایگاه داده، ارتقای بلوغ امنیتی بر اساس مدل CIS، توسعه سازوکارهای SOC، توسعه سازوکارهای دا کرایز و دپلوی، توسعه ظرفیت فیزیکی دیتاسنتر، ارائه خدمات زیرساخت اختصاصی، تفکیک پایگاه‌های داده سامانه‌ها براساس حوزه فعالیت و ارتقای نسخه پایگاه داده سامانه‌های صندوق و سبدگردانی براساس آخرین نسخه در دستور کار است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha